08 Mei 2009

Bacalah Anakku

Membaca adalah amalan mulia. Itulah kata-kata yang sering kita dengar sejak kecil lagi. Kanak-kanak yang diajar untuk membaca sejak kecil lagi amat baik bagi perkembangan mereka. Alhamdullilah, saya melihat buktinya melalui anak saya yang baru berusia 4 tahun.

Saya memperkenalkan buku SIRI CEPAT MEMBACA "Bacalah Anakku" hasil tulisan Nik Eliani Nik Nawi dan Othman Ahamad. Buku ini mempunyai 8 siri. Yang mengembirakan saya serta isteri saya adalah baru 5 bulan 2 hari, anak saya telah membaca dengan baik sehingga buku siri ke-6.

Yang saya ingin tekan di sini bahawa buku ini memang sesuai untuk anak-anak yang baru belajar membaca. Buku SIRI CEPAT MEMBACA ini tidak menekankan anak-anak untuk mengenal huruf TETAPI mereka ditekankan untuk mengenal bunyi huruf.

Sesiapa yang ingin mendapatkannya, sila layari : http://www.readnetwork.com/

Tiada ulasan:

Catat Ulasan